Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Avatar

Ismét egy őrült vállalkozás, gyönyöru eredménnyel. A Nautic Boat muhelyében Soponyai Géza ismét egy igazi versenygépet épített. Ahogy az - a világon mindenütt lenni szokott - sajnos megint "a 24. órában" készült el a Kékszalagra a hajó. De ezek a történetek már csak ilyenek. Ki más mutthatná be hitelesebben, mint az építője, Soponyai Géza? Ezért, rendhagyó módon őt kértük meg erre a feladatra.

A már jól ismert Nautic 12 Racer egy újragondolt, áttervezett változatát látjuk magunk előtt. Most először épült meg az igazi no-compromissum változat, a sebességet és a teljesítményt helyezve mindenek elé.

 

A vákuum-technológiával készült karbon-szerkezetu hajóról eltunt a kabin, a fedélzetből is csak egy úgynevezett habvéd maradt meg, amely a csörlők, sínek, csigák felszerelését teszi lehetővé.
Egy hatalmas cockpit az egész hajótest, amely lejtésével szabad kifolyást enged a befröccsenő víznek - ha nem dől a hajó.
Az orrban két orrsudár helyezkedik el. Az egyik 1,2 méter hosszú és fix, innen indul a topgénua. A másik négy méter hosszan kitolható, és harmincöt fokban jobbra-balra kitéríthető. Ezt egy traveleren, csigasorokkal lehet állítani.
Hátrébb lépve a Pauger gyártmányú karbon árbocot találjuk, amely három pár szálinggal és roddal van szerelve. Külön érdekessége, hogy a merevítők feszességét egy hidraulikus emelővel lehet állítani, ami az árboctalpba van beépítve. Az árboc mögött a kielszekrény magasodik, ebben mozog az emelhető tőkesúly, melyet szintén hidraulika muködtet. (A hidraulikát emberi erő hajtja, mert az a legkönnyebb.) A kielszekrényt körülöleli a torony (mi csak zongorának hívjuk), ahol a rendezőcsigák, fallstopperek és két 44-es csörlő található.

 

A nagy cockpit végében lapul a 3,5 méter hosszú grósztraveller, ami 5 : 1 áttétellel mozgatható.
A fedélzeti szerelvények Harken márkájúak, ezek nem csak jók, de szépek is.
Nyolc darab csörlő segítségével lehet behúzni a köteleket. A fent leírt hajótest hétszáz kilót nyomott a mérlegen, a kiel és perifériái ezerhatszáz kilogramm tömeguek.
A hajó gyönyöru vitorlázata Horváth Lászlónak és olasz csapatának köszönhető. A majd száz négyzetméteres extradenevéres grósz nem egy megszokott látvány a Balatonon. Ugyanez elmondható a 270 négyzetméteres gennakerre is.
A hajó külső megjelenése - pestiesen szólva - "nagyon rendben" van. Lakkfekete hajótest, tuzpiros víz alatti rész, fekete árboc. Egységes, harmonikus design, jó ránézni. Laikusok számára is egyből látszik: ez egy gyönyöru versenyhajó.


 

Soponyai Géza
Fotó: Szalai Jenő és Szekeres László


 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink